English Classes for Elementary School Students

 


Elementary 123 (1°, 2°, 3° elementare)

(Elementary 345  e Elementary Native Speakers sotto)

 I nostri corsi per Ragazzi e Teens:  



Children & Teen Schedule, Costs and Registration LINK (Registration Opens on Sept. 14th) 


Videos about Classes and FAQ

Looking for info about Courses for ADULTS?  CLICK HERE

 

Elementary 123 è per gli studenti che frequentano la prima, la seconda o la terza elementare. Come in tutte le nostre classi AIA FVG, gli studenti esplorano la lingua e come utilizzare ciò che conoscono in contesti di vita reale attraverso il problem-solving, spaziando dall’esecuzione di esperimenti scientifici, alla programmazione informatica di base, fino anche all’imparare a cucire o lavorare a maglia. Le nostre aule sono attrezzate per creare esperienze pratiche in S.T.E.A.M. (Scienza, Tecnologia, Ingegneria, Arte, Matematica e Musica), con l'inglese come lingua di lavoro. L'esperienza in classe si coniuga con la musica, i giochi, le attività manuali e moltissime storie, il tutto con una particolare enfasi sull’incoraggiare i bambini a parlare inglese.

 

Elementary 123 is for students who attend first, second, or third grade. Like all of our classes at AIA FVG, students explore the language and how to use what they have in real-life problem-solving situations as diverse as conducting a science experiment, basic computer programming, or even learning how to sew or knit. Our classrooms are equipped for creating hands-on experiences in Science, Technology, Engineering, Arts, Math and Music, with English as our working language. The classroom experience also comes complete with music, games, crafts and lots of stories, all with a particular emphasis on encouraging children to speak English.



Elementary 345 (4°, 5° elementare e
3° elementare con esperienza di inglese)

 

Elementary 345 è per gli studenti che frequentano la quarta o la quinta elementare. In alcuni casi, gli studenti del 3° anno con precedente esperienza di inglese sono ammessi. Come in tutte le nostre classi AIA FVG, gli studenti esplorano la lingua e come utilizzare ciò che conoscono in contesti di vita reale attraverso il problem-solving, spaziando da eseguire un esperimento scientifico, alla programmazione informatica di base, fino anche all’imparare a cucire o lavorare a maglia. Le nostre aule sono attrezzate per creare esperienze pratiche in Scienza, Tecnologia, Ingegneria, Arte, Matematica e Musica, con l'inglese come lingua di lavoro. Al livello Elementary 345, oltre al parlare, c'è una maggiore enfasi sulla lettura e la scrittura in inglese.

 

Elementary 345 is for students who attend fourth or fifth elementary. In some cases, students in 3rd year with previous English experience are admitted. Like all of our classes at AIA, students explore the language and how to use what they have in real-life problem-solving situations as diverse as conducting a science experiment, basic computer programming, or even learning how to sew or knit. Our classrooms are equipped for creating hands-on experiences in Science, Technology, Engineering, Arts, Math and Music, with English as our working language. At the Elementary 345 level, along with speaking, there is an increased emphasis on reading and writing in English.


 


Elementary Native Speakers

 

Elementary Natives è per i bambini delle elementari con una vasta esperienza della lingua inglese perché parlano inglese a casa, hanno trascorso del tempo all'estero in un paese di lingua inglese, o hanno avuto un altro tipo di esperienza di full-immersion e, di conseguenza, le loro competenze linguistiche possono essere considerate “quasi madrelingua”. I temi e gli approcci in Elementary Natives sono simili a quelli utilizzati nelle lezioni per i non madrelingua. Tuttavia, le aspettative riguardo il livello di dialogo sono più alte e c'è una particolare enfasi sull'affrontare le esigenze specifiche dei bambini che imparano l'inglese attraverso l'immersione, comprese la lettura e l'ortografia.

 

Elementary Natives is for elementary children with extensive experience in English because they speak English at home, have spent time abroad in an English-speaking country, or have had another type of immersion experience and, as a result, their language skills can be considered “near native.” Themes and approaches in Elementary Natives are similar to those used in the non-native classroom. However, expectations for the level of dialogue are higher and there is a special emphasis on addressing the specific needs of children who learn English through immersion, including reading and spelling.